wat is positioneringsadvies op interimbasis

Niet ieder traject leent zich even goed voor het inhuren van een extern bureau. Werkzaamheden kunnen complex zijn, of nog onvoldoende afgebakend om middels een projectopdracht in te vullen. Wanneer een organisatie wel behoefte heeft aan aanvullende expertise, is het inzetten van een adviseur op interimbasis een goede oplossing.

Een interimadviseur kan deelnemen in een intern team van de organisatie. Op deze manier ontstaat er een optimale kennisuitwisseling tussen de eigen medewerkers die organisatie door en door kennen en de positioneringsadviseur met specifieke expertise. Daarnaast kan de interimadviseur, door binnen de organisatie zelf te werken, zorgen voor een breder draagvlak voor het traject.

  

Specifieke kennis

Het invullen van een positioneringsvraagstuk is een niet alledaags traject. Veel organisaties hebben kundige marketeers, strategen en communicatiespecialisten in dienst. De ervaring met het veelvuldig positioneren van een organisatie of merkportfolio is vaak minder aanwezig. Het inzetten van een positioneringsadviseur biedt hiervoor dan een goede oplossing.

  

Vragen?

Heeft u vragen over positioneringsadvies op interimbasis als onderdeel van uw interne team? Stuur dan een email naar CP of neem dir