B'rooche Interieur : herpositionering

B'rooche Interieur is een interieurzaak in het hogere segment. De organisatie heeft een lange historie en richt zich voornamelijk op Noord en Midden Nederland. Naast een bijzondere collectie interieur is de organisatie sterk in het adviseren van klanten over hun interieur.

  

Uitgangspunt

De interieur branche heeft de laatste tijd veel ontwikkelingen gekend. Internet biedt klanten meer prijstransparantie. Ook het concurrentieveld is daardoor sterk vergroot. De toegevoegde waarde van een klassieke interieurzaak is verschoven van "keuze bieden" naar "inspiratie opdoen". De organisatie staat aan de vooravond van een herlancering van de organisatie. Om ook de komende jaren onderscheidend te blijven in het concurrentieveld is besloten om de organisatie te herpositioneren. De kracht van de organisatie staat hierbij voorop.

  

Een prettige verstandhouding tussen mij en mijn klanten, leveranciers en adviseurs vind ik erg belangrijk. Vanaf de eerste kennismaking met CP zat dat goed. Reinder van Zandvoort is erg aandachtig, scherp en accuraat gedurende het hele proces van positioneren. Tijdens de brainstorm sessies bleek hij een prima gespreksleider te zijn die prikkelende vragen stelde en geen blad voor de mond nam. Hij is erg betrokken en speelt goed in op de marktsituatie. In eerste instantie had ik het waarmaken van de positionering niet meegenomen in het traject met Reinder, maar ik was zo tevreden dat ik niet twijfelde om ook dit samen met hem uit te voeren.

  

Resultaat

CP heeft samen met de medewerkers in de organisatie gekeken naar hun sterke en minder sterke punten. Door strategische discussiesessies is de kracht van de organisatie in kaart gebracht. Hierbij is gekeken naar kerncomptenties, onderscheidend vermogen en klantrelevantie. Gezien het belang van klantcontact in een retailomgeving, zijn daarop de contactmomenten in kaart gebracht. Op basis van een analyse van de contactmomenten en hun belang, zijn deze ingericht om de positionering optimaal over te brengen naar klanten. Het resultaat is een krachtige positionering die volledig past bij het karakter van de organisatie. Voor klanten relevant en tastbaar in alle facetten van de dienstverlening en communicatie. En gericht op de toekomst.

  

Meer weten?

Lees dan meer achtergronden op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren, identiteit en merkarchitectuur en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies