Workshops positioneren en presentaties over merken

Veel merken hebben minder ruimte om aan hun uitstraling of positionering te werken. Tegelijkertijd neemt in veel branches de druk van concurrenten toe. Dus wordt het belangrijker om het eigen merk positief te onderscheiden van concurrenten. Op een relevante manier voor klanten de merkbelofte uit te dragen.

Regelmatig geeft CP workshops, presentaties en gastcolleges over merken en positioneren. Zo kan een organisatie in korte tijd meer grip te krijgen op een merkenvraagstuk. Daarnaast krijgen medewerkers praktische inzichten over positioneren en kunnen ze er direct mee aan de slag. Presentaties en workshops over positioneren kunnen volledig worden afgestemd op een specifiek vraagstuk dat uw organisatie beantwoord wil zien.

  

Verder met uw merk in een middag

Wilt u in korte tijd een praktische slag maken met uw merk? Doelgericht werken aan uw merkbelofte, uw merkwaarden aanscherpen of uw onderscheidend vermogen in kaart brengen? Workshops zijn hiervoor zeer geschikt. CP verzorgt korte workshops die ervoor zorgen dat u in een middag verder komt met uw merk.

  

Workshop positioneren

Het positioneren van een merk is een gelaagd proces met diverse stappen. De workshops over positioneren en merken gaan hier op in. Centraal staat wat een organisatie heeft aan een helder merk en scherpe marktpositionering. Naast de aanpak en opzet van het positioneringsproces en onderdelen daarvan, komen natuurlijk ook voorbeelden, valkuilen en tips aan bod.

Brainstormen bij een workshop over positioneren en merken

  

Workshop positioneren onderwerpen

In een presentatie of workshop over positioneren kunnen diverse onderwerpen aan bod komen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Hoe neemt u de positionering van uw merk onder de loep?
  • Hoe stelt u uw merkidentiteit vast?
  • Hoe werkt u uw merkbelofte uit?
  • Hoe betrekt u medewerkers bij uw merk?
  • Wat is de rol van klanten en stakeholders bij uw positionering?

  

Interactieve & praktische opzet

De presentaties en workshops over positioneren richt CP interactief in. Door met de deelnemers aan de slag te gaan, gaat het merk leven. Hierdoor beklijft de opgedane kennis vele malen beter. Een blik op de meer theoretische achtergronden wordt in een workshop over positioneren afgewisseld met voorbeelden uit de praktijk. Zo kunnen direct ideeen worden opgedaan voor het eigen merk.

  

Vragen?

Heeft u vragen over een workshop over positioneren of merken voor uw organisatie? Stuur dan een email naar CP of neem direct contact op met Reinder van Zandvoort. Of vraag direct de brochure aan.

Reinder van Zandvoort
Positioneringsadviseur
020 - 84 55 327
06-24420603
Stuur een e-mail


neem contact op met Reinder van Zandvoort over een workshop over positioneren en merken

  

Relevante cases

Bekijk ook de cases van CP om meer te lezen over presentaties en workshops over positioneren en merken:

Lees meer over de merk-workshop voor Harting-Bank over een workshop over positioneren en merken

Lees ook de case over de presentatie over merken en positioneren voor netwerk DCP over een workshop over positioneren en merken

bekijk de workshop positioneren voor Freia over een workshop over positioneren en merken

bekijk de case voor ZorgpleinNoord over een workshop over positioneren en merken

Lees meer over het gastcollege voor de HU over een workshop over positioneren en merken

  

Klanten aan het woord

Benieuwd hoe klanten zelf de samenwerking met CP, het traject en resultaat hebben ervaren? Lees dan de referenties van klanten over recente trajecten:

referenties over een workshop positioneren en andere diensten van CP

  

Werkzaamheden CP

Lees meer over de andere werkzaamheden die CP voor klanten uitvoert:

Het positioneren van corporate merken
Het positioneren van producten en diensten
Merken in een merkportfolio en merkarchitectuur
Het positioneren van een interne afdeling
Een positioneringsadviseur op interimbasis
Workshops en presentaties over merken en positioneren


CP Positioneringsadvies