lees meer over de case van het positioneren van dit adviesbureau en ingenieursbureau

RPS : merkidentiteit

Advies- en ingenieursbureau RPS is een bureau voor omgevings- en veiligheidsvraagstukken. De organisatie heeft daarnaast zelfstandige laboratoria. Met een brede klantenkring met bedrijven, overheden en inspecties werkt de organisatie aan een betere leef-, woon- en werkomgeving. De organisatie heeft 400 medewerkers met vestigingen in Breda, Delft, Leerdam, Ouderkerk aan de Amstel en Zwolle.

  

Uitgangspunt

De organisatie heeft enkele jaren geleden een stevig fundament gelegd voor de interne waarden die het van belang vindt. Door diverse overnames van bedrijven in de sector was een samenbindende cultuur van groot belang. Door gestage groei de afgelopen periode wordt het voor de organisatie steeds belangrijker om de eigen profilering en positionering scherp te houden. CP is gevraagd om vanuit het fundament van de identiteit verder de positionering vorm te geven. Samen met een afspiegeling van de organisatie zijn hiervoor diverse sessies gehouden.

  

Ingenieursbureau over het traject van de profilering en positioneren van de organisatie

Een uiterst geslaagde combinatie van deskundigheid en gedrevenheid. Met een pakkend resultaat. Samengevat in een aansprekende merkbelofte voor onze klanten en voor onze medewerkers. Om na te leven.


Resultaat

Door verdieping van waar het merk voor staat en welke belofte zij doet naar klanten toe is de merkidentiteit verder in kaart gebracht. De dienstverlening van de organisatie is erg breed en is door een overkoepelende belofte goed gevangen. Door gebruik te maken van de aanwezige sterkten van de organisatie is een heldere uitstraling voor het merk geformuleerd. Onderscheidend ten opzichte van concurrerende bedrijven in de sector.

  

Ingenieursbureau RPS wil een uistraling waarin mensen centraal staan

  

Door de merkidentiteit goed te vertalen naar de uiteindelijke concrete uitstraling van de organisatie is de basis gelegd voor een onderscheidende manier van communiceren waarin bestaande conventies binnen de branche vermeden worden en de organisatie toch goed herkenbaar blijft. Aanvullend op de merkidentiteit is er een nieuw onderschrift bij de merknaam RPS geformuleerd en een breed toepasbare slogan voor alle werkzaamheden nu en in de toekomst.

  

Meer weten?

Lees dan meer achtergronden op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over merkidentiteit eb positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren en merkidentiteit en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies