lees meer over de case van het positioneren van dit adviesbureau en ingenieursbureau

Een stevige merkidentiteit voor een nuchter

ingenieursbureau

case : Merkidentiteit ingenieursbureau RPS

Advies- en ingenieursbureau RPS is een bureau voor omgevings- en veiligheidsvraagstukken. De organisatie heeft daarnaast zelfstandige laboratoria. Met een brede klantenkring met bedrijven, overheden en inspecties werkt de organisatie aan een betere leef-, woon- en werkomgeving. De organisatie heeft 400 medewerkers met vestigingen in Breda, Delft, Leerdam, Ouderkerk aan de Amstel en Zwolle.

Vraagstuk

De organisatie heeft enkele jaren geleden een stevig fundament gelegd voor de interne waarden die het van belang vindt. Door diverse overnames van bedrijven in de sector was een samenbindende cultuur van groot belang. Door gestage groei de afgelopen periode wordt het voor de organisatie steeds belangrijker om de eigen profilering en positionering scherp te houden. CP is gevraagd om vanuit het fundament van de identiteit verder de positionering vorm te geven.

  

Ingenieursbureau over het traject van de profilering en positioneren van de organisatie

CP vormde een uiterst geslaagde combinatie van deskundigheid en gedrevenheid. Met een pakkend resultaat. Samengevat in een aansprekende merkbelofte voor onze klanten en voor onze medewerkers. Om na te leven.

  

Details

  • Opdrachtgever : RPS
    Organisatie : Ingenieursbureau
    Type : Positionering & profilering
    Website : www.rps.nl

  • Ingenieursbureau merk positioneren logo

Aanpak

De organisatie is een hechte club mensen met een grote toewijding voor klanten en het eigen vak. Uitgesproken en nuchter ook. Het traject is daarom ook met een groep medewerkers en het management samen doorlopen. Levendige discussie over de merkbelofte en de wijze waarop deze al voldoende wordt waargemaakt, zorgden voor een steeds omlijnder beeld van wat de nieuwe positionering moest worden. In het traject is veel gewerkt met visualisatie van richtingen om de discussie aan te wakkeren. Na de keuze voor de positionering is een aparte brainstorm belegd op het stoomschip de ss Rotterdam waarbij is gekeken naar de manier waarop de organisatie de positionering nu en in de toekosmt optimaal waar kan (gaan) maken. Werkzaamheden in het traject waren: werksessies over de merkbelofte en bewijsvoering, scenario ontwikkeling en het formuleren van de slogan.

Resultaat

Door verdieping van waar het merk voor staat en welke belofte zij doet naar klanten toe is de merkidentiteit verder in kaart gebracht. De dienstverlening van de organisatie is erg breed en is door een overkoepelende belofte goed gevangen. Door gebruik te maken van de aanwezige sterkten van de organisatie is een heldere uitstraling voor het merk geformuleerd. Onderscheidend ten opzichte van concurrerende bedrijven in de sector.

  

Ingenieursbureau RPS wil een uistraling waarin mensen centraal staan

  

Door de merkidentiteit goed te vertalen naar de uiteindelijke concrete uitstraling van de organisatie is de basis gelegd voor een onderscheidende manier van communiceren waarin bestaande conventies binnen de branche vermeden worden en de organisatie toch goed herkenbaar blijft. Aanvullend op de merkidentiteit is er een nieuw onderschrift bij de merknaam RPS geformuleerd en een breed toepasbare slogan voor alle werkzaamheden nu en in de toekomst.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over uw merkidentiteit?

Heeft u vragen over het positioneren van uw merk of uw merkidentiteit? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)