lees meer over de case van de profilering van het advocatenkantoor

BarentsKrans : positionering & profilering merk

Het kantoor BarentsKrans is gevestigd in Den Haag en werkt zowel nationaal als internationaal op diverse (rechts)gebieden. Het advocaten- en notarissenkantoor behoort op meedere disciplines tot de top in het vakgebied. Om de ambities van de organisatie beter tot haar recht te laten komen formuleert CP samen met de organisatie een scherpe positionering die dit ondersteunt.

  

Uitgangspunt

Om de positionering gefundeerd in te vullen is aan de hand van gesprekken met sleutelklanten gesproken over beeldvorming en de kantorenmarkt. Deze informatie is ingebed in de gesprekken waarin aan de positionering is gewerkt. Allereerst is daarbij gekeken naar de belofte die het kantoor wil doen aan klanten. Ook is de profilering van concurrenten meegenomen in de scope om een onderscheidend profiel te kunnen bepalen. Aan de hand van diverse intensieve discussies is met de organisatie gekeken welke mogelijkheden het beste aansluiten bij de ambities.

  

Advocatenkantoor over het traject van de positionering en profilering van advocatenkantoor en notarissen

BarentsKrans wil de naamsbekendheid vergroten. Wij hebben Reinder gevraagd om met ons na te denken over hoe ons kantoor zich onderscheidt van andere kantoren en hoe wij ons nog krachtiger kunnen profileren.

Reinder heeft ons op een heldere en kundige wijze tijdens dit traject begeleid. Mede door zijn strategische visie en zijn praktische aanpak. Zo konden we in korte tijd een merkbelofte, een onderscheidende profilering en relevante kernwaarden voor BarentsKrans vaststellen. Wij zijn blij met het resultaat.

Het is bovendien prettig werken met Reinder: hij schakelt snel op elk gespreksniveau, heeft gevoel voor humor en overtuigingskracht. Voor positioneringstrajecten moet je bij hem zijn.

  

Resultaat

De positionering van het kantoor is kort en bondig vastgelegd in een duidelijke positionering. Om ervoor te zorgen dat deze positionering krachtig vertaald kan worden naar thematiek voor extern gebruik, is de positionering uitgewerkt in een profileringsthema en slogan. De lancering van de nieuwe positionering volgt hierop aan de hand van een nieuwe corporate look and feel en een bredere doelgroepgerichte campagne.

Resultaat van de positionering en profilering van advocatenkantoor en de belofte

  

Met de nieuwe positionering gereed kan het advocatenkantoor op een bevlogen een aansprekende manier haar verhaal vertellen. Een verhaal dat laat zien waar het kantoor voor staat en wat zij klanten bieden:

  

  

  

Meer weten?

Lees dan verder het artikel over de positionering en profilering van een advocatenkantoor of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over de profilering en positionering van een advocatenkantoor

lees meer over positioneren, identiteit en merkarchitectuur en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies