case : positionering en profilering BarentsKrans advocaten & notarissen
Het kantoor BarentsKrans is gevestigd in Den Haag en werkt zowel nationaal als internationaal op diverse (rechts)gebieden. Het advocaten- en notarissenkantoor behoort op meedere disciplines tot de top in het vakgebied. Om de ambities van de organisatie beter tot haar recht te laten komen formuleert CP samen met de organisatie een scherpe positionering die dit ondersteunt.
Vraagstuk
Het kantoor groeit sterk en heeft uiteenlopende rechtsgebieden in huis en sectoren die het bedient. Om een grotere bekendheid te krijgen wil het kantoor een duidelijker profiel naar buiten toe uitdragen. Onderdeel van het traject is de identiteit van het kantoor op basis waarvan een scherpe positionering moet worden gemaakt. Omdat het kantoor zowel in Nederland als daarbuiten werkzaam is, moet de profilering breed bruikbaar zijn.
BarentsKrans wil de naamsbekendheid vergroten. Wij hebben Reinder gevraagd om met ons na te denken over hoe ons kantoor zich onderscheidt van andere kantoren en hoe wij ons nog krachtiger kunnen profileren. Hij heeft ons op een heldere en kundige wijze tijdens dit traject begeleid. Mede door zijn strategische visie en zijn praktische aanpak. Zo konden we in korte tijd een merkbelofte, een onderscheidende profilering en relevante kernwaarden voor BarentsKrans vaststellen. Wij zijn blij met het resultaat. Het is bovendien prettig werken met Reinder: hij schakelt snel op elk gespreksniveau, heeft gevoel voor humor en overtuigingskracht. Voor positioneringstrajecten moet je bij hem zijn.
Details
-
Opdrachtgever : BarentsKrans
Organisatie : Advocatenkantoor
Type : Positionering & profilering
Website : www.barentskrans.nl -
Aanpak
Om de positionering gefundeerd in te vullen is aan de hand van gesprekken met Nederlandse en buitenlandse sleutelklanten gesproken over beeldvorming en de kantorenmarkt. Deze informatie is ingebed in de gesprekken waarin aan de positionering is gewerkt. Allereerst is daarbij gekeken naar de belofte die het kantoor wil doen aan klanten. Ook is de profilering van concurrenten meegenomen in de scope om een onderscheidend profiel te kunnen bepalen. Aan de hand van diverse intensieve discussies is met de organisatie gekeken welke mogelijkheden het beste aansluiten bij de ambities. Werkzaamheden in het traject waren: interviews met medewerkers en cliƫnten, werksessies met diverse groepen medewerkers, identiteitsontwikkeling, merkbelofte opstellen en de profilering in een slogan.
Resultaat
De positionering van het kantoor is kort en bondig vastgelegd in een duidelijke positionering. Om ervoor te zorgen dat deze positionering krachtig vertaald kan worden naar thematiek voor extern gebruik, is de positionering uitgewerkt in een profileringsthema en slogan. De lancering van de nieuwe positionering volgt hierop aan de hand van een nieuwe corporate look and feel en een bredere doelgroepgerichte campagne. Met de slogan "dedicated" weet het kantoor zowel in Nederland als daarbuiten een duidelijke belofte neer te zetten:
Met de nieuwe positionering gereed kan het advocatenkantoor op een bevlogen een aansprekende manier haar verhaal vertellen. Een verhaal dat laat zien waar het kantoor voor staat en wat zij klanten bieden:
Gerelateerd
- Artikel: 7 handreikingen voor het positioneren van advocatenkantoren
- Artikel / onderzoek: Advocatenkantoren hebben baat bij een sterke merkbelofte
- Case: Positionering Ekelmans & Meijer Advocaten
- Nieuws: Branding landelijk advocatenkantoor
- Case: Merkidentiteit Capra Advocaten
Heeft u vragen over de positionering of profilering van uw merk?
Wilt u uw merk positioneren of heeft u vragen over uw profilering? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op en we helpen u graag verder.
033 - 21 10 075
Stuur een e-mail
-
Boekje over positioneren
Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.
-
Verder met uw merk in een middag?
Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.
Meer klantcases
Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:
ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)