lees meer over de case van het merkportofolio en de profilering van ouderenzorg en thuiszorg organisatie ZuidOostZorg

ZuidOostZorg : merkportfolio & merkadvies

Ouderenzorg en thusizorgorganisatie ZuidOostZorg heeft te maken met diverse ontwikkelingen en ambities. Als aanjager van het anderhalvelijnsconcept Sûnenz wil de organisatie een duidelijke keuze maken in het merkportfolio.

  

Uitgangspunt

Met de naam ZuiOostZorg als bekende naam in de regio is het zaak andere proposities goed te laten aansluiten bij de bestaande beeldvorming over het merk. Verder is van belang om de plannen met Sûnenz op een juiste manier in te bedden in de bredere merkstrategie.

Op basis van de meerjarenstrategie en uitgebreide onderzoeken onder stakeholders is het mogelijk om diverse merkscenario's op te stellen voor de verschillende merken. Uitgangspunt is om zowel een strategie gericht op eenheid in merken als een strategie gericht op differentiatie goed in beeld te hebben. De impact voor de strategie, klanten en stakeholders komt zo goed in beeld.

  

ZuidOostZorg over het traject van de profilering en merkportfolio van de ouderenzorg organisatie

Reinder van Zandvoort beschikt over een gedegen inzicht in de veranderende zorgmarkt. Hij ziet goed waar voor organisaties kansen liggen om zich op een betekenisvolle manier te onderscheiden. Niet alleen met theorieën, maar ook gewapend met gezond verstand heeft hij ons goed geadviseerd hij over de keuzes die wij in de positionering van onze merken maken.

Risico's en alternatieve scenario's werden daarbij door hem duidelijk benoemd. Iets wat wij zeer belangrijk vonden in ons keuze proces. Hiermeer heeft Reinder een belangrijke rol gespeeld in de bepaling van onze marketingstrategie voor de toekomst.

  

Resultaat

Aan de hand van een gedegen scenario analyse zijn alle realistische opties voor ZuidOostZorg verkend. Na het afwegen van de voor- en nadelen is hierin een bestendige keuze gemaakt. Niet alleen speelden merkeffecten een rol, maar ook de positie van de merken in samenwerkingsverbanden, kostenaspecten en merkwaarde.

  

Meer weten?

Lees dan verder op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren, identiteit en merkarchitectuur en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies