lees meer over de case van het merkportofolio en de profilering van ouderenzorg en thuiszorg organisatie ZuidOostZorg

Een pragmatisch merkadvies voor een duurzaam

merkportfolio

case: merkportfolio en merkadvies ZuidOostZorg

Ouderenzorg en thuiszorgorganisatie ZuidOostZorg heeft te maken met diverse ontwikkelingen en ambities. Als aanjager van het anderhalvelijnsconcept Sûnenz wil de organisatie een duidelijke keuze maken in het merkportfolio.

Vraagstuk

Met de naam ZuidOostZorg als bekende naam in de regio is het zaak andere proposities goed te laten aansluiten bij de bestaande beeldvorming over het merk. Verder is van belang om de plannen met Sûnenz op een juiste manier in te bedden in de bredere merkstrategie.

  

ZuidOostZorg over het traject van de profilering en merkportfolio van de ouderenzorg organisatie

Reinder van Zandvoort beschikt over een gedegen inzicht in de veranderende zorgmarkt. Hij ziet goed waar voor organisaties kansen liggen om zich op een betekenisvolle manier te onderscheiden. Niet alleen met theorieën, maar ook gewapend met gezond verstand heeft hij ons goed geadviseerd hij over de keuzes die wij in de positionering van onze merken maken.

Risico's en alternatieve scenario's werden daarbij door hem duidelijk benoemd. Iets wat wij zeer belangrijk vonden in ons keuze proces. Hiermee heeft Reinder een belangrijke rol gespeeld in de bepaling van onze marketingstrategie voor de toekomst.

  

Details

  • Opdrachtgever : ZuidOostZorg
    Organisatie : Ouderenzorg & thuiszorg
    Type : Merkadvies, merkportfolio & profilering
    Website : www.zuidoostzorg.nl

  • Merkportfolio ouderenzorg logo

Aanpak

Op basis van de meerjarenstrategie en uitgebreide onderzoeken onder stakeholders is het mogelijk om diverse merkscenario's op te stellen voor de verschillende merken. Uitgangspunt is om zowel een strategie gericht op eenheid in merken als een strategie gericht op differentiatie goed in beeld te hebben. De impact voor de strategie, klanten en stakeholders komt zo goed in beeld. In het proces is sterk gekeken naar de wijze waarop de diverse dienstverlening (van thuiszorg, ouderenzorg en anderhalvelijnszorg) ervaren wordt door de verschillende klantgroepen. Zeker ook omdat op de hoofdlocatie van de organisatie een diversiteit aan eigen merken en dat van partners geprofileerd worden.

  

Merkportfolio ouderenzorg eerstelijn samenwerking

  

Resultaat

Aan de hand van een gedegen scenario analyse zijn alle realistische opties voor ZuidOostZorg verkend. Na het afwegen van de voor- en nadelen is hierin een bestendige keuze gemaakt. Niet alleen speelden merkeffecten een rol, maar ook de positie van de merken in samenwerkingsverbanden, kostenaspecten en merkwaarde.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over het positioneren van uw merk of merkportfolio?

Heeft u vragen over het positioneren van uw merkportfolio of merk? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)