lees meer over de case merkidentiteit van Capra

Capra Advocaten : merkidentiteit & positionering

Capra Advocaten is een kantoor met ruim 35 gespecialiseerde juristen. De organisatie heeft vier vestigingen in Den Bosch, Den Haag, Maastricht en Zwolle. Sinds de oprichting in 1928 biedt Capra juridische bijstand aan organisaties in de publieke sector. De organisatie streeft naar dienstverlening van hoog niveau. De juristen van het kantoor publiceren regelmatig artikelen en boeken over verschillende juridische onderwerpen en leveren als docenten een bijdrage aan het Studiecentrum Rechtspleging.

  

Uitgangspunt

Het werkveld en de specialisaties van het kantoor zijn aan verandering onderhevig. Het lang bestaande profiel van het kantoor verdiend gezien de gestage groei en brede expertise van de juristen een aanscherping. Samen met een betrokken team van het kantoor zelf kijkt CP naar de mogelijkheden om de merkidentiteit aan te scherpen en een passende positionering voor het merk te formuleren. Het doel is een duurzaam profiel voor dit merk met een lange traditie.

  

CP heeft ons de afgelopen periode heel goed geholpen met het aanscherpen van onze focus en positionering. Reinder van Zandvoort heeft dat snel, helder en duidelijk gedaan. De uitkomst was voor ons goed te gebruiken en het heeft ons daarmee zeker verder geholpen! Reinder is voorts prettig in de omgang en hij komt zijn afspraken meer dan na.

  

Resultaat

De verschillende uitdagingen in de profilering zijn allereerst in beeld gebracht. De impact op de bestaande profilering en de ambities zijn daarop doorgenomen en door keuzes te maken in de basis van het merk is duidelijk geworden waar het merk voor staat. Middels diverse discussies en inventarisaties is de belofte van het merk geformuleerd. Hoe het kantoor de belofte bewijst in de praktijk voor relaties is op verschillende niveau's in beeld gebracht. Van juridisch aanbod tot aan dienstverlening en gedrag. De verdere uitstraling van het merk is vastgelegd in een bondig persoonlijkheidsprofiel.

  

Meer weten?

Lees dan verder het artikel over het positioneren van een advocatenkantoor of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over het positioneren van een advocatenkantoor

lees meer over positioneren, identiteit en merkarchitectuur en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies