lees meer over de case merkidentiteit van Capra

Een scherpe merkidentiteit voor een landelijk werkend

advocatenkantoor

case : merkidentiteit & positionering Capra Advocaten

Capra Advocaten is een kantoor met ruim 35 gespecialiseerde juristen. De organisatie heeft vier vestigingen in Den Bosch, Den Haag, Maastricht en Zwolle. Sinds de oprichting in 1928 biedt Capra juridische bijstand aan organisaties in de publieke sector. De organisatie streeft naar dienstverlening van hoog niveau. De advocaten van het kantoor publiceren regelmatig artikelen en boeken over verschillende juridische onderwerpen en leveren als docenten een bijdrage aan het Studiecentrum Rechtspleging.

Vraagstuk

Het werkveld en de specialisaties van het kantoor zijn aan verandering onderhevig. Het lang bestaande profiel van het kantoor verdiend gezien de gestage groei en brede expertise van de juristen een aanscherping. Samen met een betrokken team van het kantoor zelf kijkt CP naar de mogelijkheden om de merkidentiteit aan te scherpen en een passende positionering voor het merk te formuleren. Het doel is een duurzaam profiel voor dit merk met een lange traditie.

  

CP heeft ons de afgelopen periode heel goed geholpen met het aanscherpen van onze focus en positionering. Reinder van Zandvoort heeft dat snel, helder en duidelijk gedaan. De uitkomst was voor ons goed te gebruiken en het heeft ons daarmee zeker verder geholpen! Reinder is voorts prettig in de omgang en hij komt zijn afspraken meer dan na.

  

Details

  • Opdrachtgever : Capra Advocaten
    Organisatie : Advocatenkantoor
    Type : Merkidentiteit & positionering
    Website : www.capra.nl

  • Merkidentiteit advocatenkantoor Capra case logo

Aanpak

De verschillende uitdagingen in de profilering zijn allereerst in beeld gebracht. De impact op de bestaande profilering en de ambities zijn daarop doorgenomen en door keuzes te maken in de basis van het merk is duidelijk geworden waar het merk voor staat. Middels diverse discussies en inventarisaties is de belofte van het merk geformuleerd. Hoe het kantoor de belofte bewijst in de praktijk voor relaties is op verschillende niveau's in beeld gebracht. Van juridisch aanbod tot aan dienstverlening en gedrag. De verdere uitstraling van het merk is vastgelegd in een bondig persoonlijkheidsprofiel.

Resultaat

De uitkomst van het traject is een scherpe merkidentiteit die het kantoor gereed maakt voor de toekomst. Door de uitwerking van de merkidentiteit ook praktisch te vertalen in de wijze waarop in verschillende uitingen en kanalen de kernboodschap kan worden uitgedragen, is de uitkomst direct toepasbaar in de marketingcommunicatie van het kantoor.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over de merkidentiteit van uw organisatie?

Heeft u vragen over het positioneren van uw organisatie of merkidentiteit? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)