Kennispagina's
Door het delen van kennis vermeerdert de waarde ervan. Daarom delen we op deze kennispagina's praktische inzichten rondom merken, positioneren en identiteit. Het idee achter deze kennispagina's is achtergronden en vragen rondom positioneren te verduidelijken.
De kennispagina's zijn ingedeeld in artikelen (verdieping over actuele onderwerpen), achtergronden (toelichtingen bij basiselementen van positioneren ) en dossiers (uitgebreide thema-pagina's). We delen graag, dus gebruik gerust alle teksten, modellen en overige inhoud vrijelijk voor eigen doeleinden. Een bronvermelding wordt natuurlijk wel op prijs gesteld.
Artikelen
In de artikelen leest u meer achtergronden en verdieping over actuele onderwerpen rondom positioneren en merken:
- Je kernwaarden verbinden met je ambitie? : Haal kernwaarden uit hun isolement
- Wat doe je als merk in de corona-crisis? : Bijzonder gedrag van merken tijdens coronatijd
- Merken en corona? : Hoe communiceer je als merk in tijden van corona?
- Een nieuwe strategie? : Vertel het vanuit identiteit!
- Merken met een purpose? : Het begrip purpose in perspectief
- Meer doen met je Why? : Het uitdragen van je Why in een verhaal.
- Je advocatenkantoor positioneren : 7 handreikingen voor advocatenkantoren.
- Echte zorgmerken? : Authenticiteit is vaak belangrijker dan onderscheidend vermogen.
- Valkuilen bij strategievorming : Tips bij de vorming van de positioneringsstrategie.
- Een merkbelofte formuleren : Een merkbelofte aansprekend, kernachtig en waar te maken.
- Een merkmodel kiezen : Aandachtspunten bij het kiezen voor een merkmodel.
- Sinterklaas als merk : Sinterklaas laat kansen liggen voor zijn merk.
- Herpositioneren als merk : 8 redenen om je merk te herpositioneren.
- Aan de slag met je merk? : Kies de juiste aanpak!
- Klantonderzoek doen? : Klanten krijgen vaak de verkeerde vragen.
Achtergronden
De kennispagina's bij achtergronden bieden toelichtingen en definities over basis elementen rondom merken, positioneren en identiteit:
- Positionering? : Een positionering zit in de hoofden van stakeholders.
- Positioneren als proces : Het proces van het kiezen van een positie in de markt.
- Merkidentiteit : Identiteit als hart en fundament van het merk.
- Kernwaarden & merkwaarden : De rol bij identiteit & merkontwikkeling.
- Merkontwikkeling & stakeholders : Het betrekken van stakeholders bij merkontwikkeling.
- Strategie scenario's : Makkelijker keuzes maken door het gebruik van scenario's.
- Herpositioneren : Het aanpassen van bestaande percepties door een herpositionering.
- Categorienaam & descriptor : De kracht van hokjesdenken.
Dossiers
Op de dossierpagina's vindt u uitgebreide informatie over een specifieke onderwerp of kennis rondom een bepaalde thema:
- Merkmodellen : Ruim 20 praktische modellen voor de ontwikkeling van merken.
- Positioneren als advocatenkantoor? : Kantoren hebben baat bij een sterke merkbelofte.
- Verder met je zorgmerk? : Een praktische kijk op merkontwikkeling voor zorgmerken.
- Obvious Adams : Een publicatie uit ca. 1900 over de essentie van merkdenken.
Heeft u vragen over over de kennispagina's
Heeft u vragen over de kennispagina's? Stuur dan eenvoudig een bericht via het formulier hieronder of neem contact op met CP.
033 - 21 10 075
Stuur een e-mail
Stel hier direct uw vraag
(Na het klikken op de verzendknop duurt het enkele seconden en dan krijgt u een bevestingsbericht te zien)