lees meer over de positionering van het label van dit zorgmerk Cosis

Positionering label zorgmerk Cosis

Het samenvoegen van twee afdelingen onder een nieuw label is een uitdagend proces. Naast organisatorische uitdagingen is er ook de formulering van een gezamenlijke visie en identiteit, die de zorginhoud overstijgt en voor iedereen motiverend moet gaan zijn. CP heeft de afdeling hierbij ondersteund.

  

Uitgangspunt

De nieuwe afdeling wilde op gedegen wijze het proces aanpakken. Het betrekken van stakeholders bij de input voor de nieuwe positionering was daarbij cruciaal. Aan de hand van diverse interviews en gesprekken is een beeld gevormd over de kansen voor de positionering van de nieuwe afdeling. Naast het betrekken van belanghebbenden hebben de medewerkers van de afdeling uitgebreid input geleverd. Tezamen zorgde dit voor een goed fundament voor de verschillende keuzes. Aan de hand van verschillende werksessies met groepen vanuit de afdeling is er gewerkt aan een aansprekende vorm en invulling van de positionering.

  

Manager Schuurman over de positionering van het label met CP

Wij hebben Reinder leren kennen als iemand die eerlijk is, heel praktisch denkt en theoretisch goed onderlegd is. In alle gevallen is zijn woordkeuze precies goed. Zowel in gesprek als op papier. Deze eigenschappen samen maken dat het resultaat van ons positioneringsvraagstuk tot een goed resultaat is gebracht.

Er ligt nu een mooie ‘belofte’ voor Cosis die we samen hebben geformuleerd. En wat belangrijker is; we kunnen met dit resultaat onze ‘belofte’ ook echt in de praktijk gaan brengen. En daar was het ons natuurlijk ook om te doen.

  

Resultaat

In het traject zijn diverse keuzes expliciet geworden. Een heldere belofte die de basis vormt voor de afdeling. Een weloverwogen naamkeuze voor de afdeling die als label van het concernmerk gaat functioneren. Ook is er ruim aandacht besteed aan het laten leven van de belofte in de praktijk van de medewerkers van de afdeling. Door actieve ambities te formuleren wordt de positionering en belofte tastbaar en werkelijk voor de afdeling.

Het resultaat van de positionering van het zorg label

Meer weten?

Lees dan meer over positioneren op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren of identiteit en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies