lees meer over de case van het positioneren van het advocatenkantoor

Een heldere positionering voor een gerenommeerd

advocatenkantoor

case : Ekelmans & Meijer advocaten positionering

Advocatenkantoor Ekelmans & Meijer is een kantoor met een lange historie van ruim 100 jaar. De kracht van dit kantoor in Den Haag is klanten die deskundig zijn helpen met complexe vraagstukken door hun vindingrijke oplossingen. Het kantoor staat bekend om diverse rechtsgebieden en sectoren waarin het actief is, onder andere de verzekeringsbranche en eigen German Desk.

Vraagstuk

Sinds enige tijd is het advocatenkantoor bezig met stappen om het eigen profiel aan te scherpen. Hiertoe zijn al diverse vorderingen gemaakt zoals het in beeld brengen van wie de organisatie is en wat deze kenmerkt. Onderliggend is er de wens om als kantoor meer “smoel” en naamsbekendheid in de markt te verkrijgen om de groei van het kantoor te stimuleren. CP is gevraagd hierover mee te denken en het kantoor te ondersteunen in dit proces.

  

Directeur over het proces van de positionering van het advocatenkantoor

Reinder heeft ons kantoor bijgestaan in het verder scherp stellen van onze identiteit, doelen en positie. We hebben het traject met hem op een zeer plezierige manier doorlopen, waarbij Reinder steeds flexibel en kundig werkt. Hij weet zich snel in te werken in de cultuur en visie van de organisatie en schakelt daarin snel.

Niets is te veel en zijn adviezen werkt hij snel en goed uit. Hij ondersteunt en stuurt de ideeënvorming, geeft ruimte, maar is ook zeer duidelijk en overtuigd met kennis en kunde. We hebben ook veel en hard gelachen: met het dagelijks bestuur en de partnergroep kregen we energie van de werkbijeenkomsten. Met de uitkomsten kunnen we verder aan de slag!

  

Details

  • Opdrachtgever : Ekelmans & Meijer advocaten
    Organisatie : Advocatenkantoor
    Type : Positionering
    Website : www.ekelmansadvocaten.com

  • Advocatenkantoor positioneren logo

Aanpak

Het kantoor heeft zelf al veel aspecten rondom de identiteit in beeld gebracht. Om de positionering gefundeerd vorm te geven, zijn de relevantie van het kantoor en de dienstverlening voor cliënten van belang en het onderscheid t.o.v. concurrerende kantoren/partijen beter in beeld gebracht. Het opstellen van de positionering is aangegrepen als gelegenheid zijn om structureler inzicht te verkrijgen in klantbehoeften. Om bij de positionering te zorgen voor voldoende intern draagvlak zijn medewerkers via een interactief onderzoek doeltreffend bij het proces te betrokken. Aanvullend op de positionering is ook een profileringsthema ontwikkeld voor gebruik in de communicatie. Een dergelijk profileringsthema biedt het kantoor een handvat voor alle communicatie en dit ondersteunt het verkrijgen van profiel in de markt in sterke mate.

Resultaat

Door het bespreken van heldere keuzemogelijkheden met de partnergroep ontstond er een beeld van welke positionering aansluit bij de ambities en die relevant is voor klanten. Medewerkers van het kantoor zijn op een laagdrempelige manier betrokken bij het proces waardoor de uitgangssituatie van het kantoor goed in beeld in gebracht. Diepte-interviews met een groot aantal sleutelklanten van het kantoor gaven een goed beeld van verwachtingen en bestaande percepties. Door deze aanpak kon er gezamenlijk een gefundeerde keuze voor de positionering gemaakt worden. Een profiel dat het advocatenkantoor met een blik op de toekomst in staat stelt om zich herkenbaar en waardevol in de markt te positioneren.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over het positioneren van uw advocatenkantoor of uw merk?

Bent u bezig met de positionering van uw merk of organisatie? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op en we helpen u graag verder.

033 - 21 10 075
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over positioneren, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over positioneren, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)