Overzicht van modellen

Dossier: modellen voor identiteit en positioneren

In dit modellenoverzicht staan ruim 20 modellen uit de adviespraktijk toegelicht. Vaak praktisch van aard en een simpele manier om de facetten van identiteit, positioneren en merkontwikkeling hanteerbaar en tastbaar te maken.

  

Toelichting

Het onder de loep nemen van de eigen positionering. Het werken met kernwaarden van de organisatie en merkwaarden in de merkuitstraling. De benaming van labels, business units en submerken. Merkontwikkeling kent uiteenlopende vraagstukken en uitdagingen voor merken die een scherpe positionering willen. Er zijn verschillende manieren waarop je een vraagstuk kunt aanpakken. Wat in de praktijk goed blijkt te werken is het visualiseren van vraagstukken. Welke factoren spelen een rol? Hoe kunnen we naar onze vraag kijken? Daarom gebruikt CP in de werkzaamheden voor klanten verschillende manieren om vragen te verhelderen en keuzes concreet te maken.

Dit overzicht bestaat uit ruim 20 praktische denk- en procesmodellen. Deze gaan over visievorming, identiteit, positionering en profilering van je merk. Bij ieder model staat kort toegelicht op welke wijze het gebruikt kan worden en in welke fase van de merkontwikkeling. Sommige modellen zijn bekend, anderen wat minder. CP Positioneringsadvies werkt al ruim 10 jaar aan het ontwikkelen van merken. Bij het doorlopen van de diverse trajecten met corporate merken, maatschappelijke organisaties en het MKB, is steeds meer een eigen aanpak ontwikkeld. De modellen die hier staan beschreven zijn daarvan deels een gevolg.

  

Deel 1: Modellen voor de analyse van het merk & de strategievorming

Hieronder staan diverse modellen uitgelicht voor de analyse van identiteit, het merk & de strategievorming:

  

Deel 2: Modellen voor de implementatie & creatie van het merk

Hieronder staan diverse modellen uitgelicht voor de profilering, implementatie & creatie van het merk:

  

Heb je vragen of feedback over de modellen, of wil je sparren over de aanpak van je eigen vraag: neem dan gerust contact met mij op of stuur eenvoudig een bericht via het formulier onderaan de pagina. Alle modellen kunnen vrijelijk gebruikt worden naar eigen inzicht.

  

Reinder van Zandvoort
Positioneringsadviseur
020 - 84 55 327
06-24420603
Stuur een e-mail


Reinder van Zandvoort

  

  

Meer weten over positioneren en identiteit

Meer weten over positioneren?

Lees dan verder op de andere kennispagina's of vraag het boekje over positioneren aan.

lees meer over positioneren en modellen en vraag het boekje aan

lees meer over positioneren, modellen en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

  

  

Vragen?

Heb je vragen over het toepassen van modellen voor je merk? Stuur dan eenvoudig een bericht via het formulier hieronder. (Na het klikken op de verzendknop duurt het enkele seconden en dan krijg je een bevestigingsbericht te zien).

CP Positioneringsadvies