lees meer over de aedes herpositionering case

Aedes : herpositionering

Samen met Aedes heeft CP nagedacht over de positionering van de organisatie. Aedes is de branchevereniging van woningcorporaties. De organisatie heeft ruim 400 leden en maakt zich sterk voor de condities waaronder corporaties, als maatschappelijke ondernemingen, hun werk kunnen doen.

  

Uitgangspunt

Aedes heeft als organisatie de eigen strategische uitgangspunten opnieuw gedefinieerd. Resultaat hiervan is dat de accenten in de stragegie verlegd worden. Dit moet merkbaar en zichtbaar worden voor leden en stakeholders. Aan deze nieuwe strategie moet een werkbare positionering worden gekoppeld die Aedes in staat stelt om de geformuleerde ambities te realiseren.

  

Het motto ¨positioneren is kiezen¨ was doorslaggevend om CP de opdracht te geven. Juist die richtinggevende aanpak in combinatie met hun nuchtere en gedegen benadering, hadden we nodig voor ons herpositioneringstraject. Reinder wist daar ook een bijpassende strenge blik bij op te zetten, die in de loop van het traject ook heel mild en menselijk bleek te zijn.

Door de pragmatische en flexibele inzet van CP, hebben we in relatief korte tijd een heldere positionering gevonden waar we zeer blij mee zijn. Een positionering die samen met een nieuwe huisstijl voor de buitenwereld herkenbaar is. En dat was precies onze inzet. Wij zijn klaar voor de toekomst.

  

Resultaat

De nieuwe positionering van Aedes is na evenwichtige afweging van belangen gekozen. In een omgeving waarin niet alleen belangenbeharting maar juist ook visie een rol spelen, zijn gezaghebbendheid en betrouwbaarheid belangrijke kernpunten. De nieuwe positionering houdt zowel rekening met de identiteit van de leden van Aedes als met de wijze waarop hun belangen in een breder perspectief kunnen worden behartigd. Met de nieuwe positionering geeft Aedes zo verder vorm aan de duidelijke ambitie voor de organisatie.

  

Meer weten?

Lees dan meer achtergronden op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies