wat is het positioneringsmodel het positioneringswiel

Het Positioneringswiel

Het Positioneringswiel is een positioneringsmodel ontwikkeld door CP. Dit op basis van bestaande theorieën en een ruime ervaring met uitvoeren positioneringsvraagstukken. Het Positioneringswiel geeft heldere aanknopingspunten voor het formuleren van een positionering. Het is zowel praktisch als overzichtelijk en biedt inzicht in de wijze waarop uw positionering tot stand komt en waar u als bedrijf rekening mee moet houden.

De eerste stap bij positioneren is het definiéren van uw profilering. Dit positioneringsmodel geeft een heldere leidraad voor een positioneringsstrategie en laat voldoende ruimte voor een bedrijfsspecifieke invulling.

Opzet

De kern van een positionering wordt gevormd door drie elementen: belofte, behoefte en bewijs. Het model draait praktisch gezien dus om:

  • het onderscheidend zijn van een belofte
  • het aansluiten bij relevante klantbehoeften
  • het geloofwaardig maken van het bewijs

Het formuleren van een positionering gebeurt aan de hand van een strategische oriëntatie. Op de concurrentie en markt. Op het karakter en kenmerken van het bedrijf, product of dienst. En natuurlijk op de wensen van de (ideale) klanten.

  

bekijk het positioneringsmodel van het Positioneringswiel

  

Merkmodellen overzicht

Meer weten over de achtergronden en toepassing van modellen voor uw merkvraagstuk? Bekijk dan ook het uitgebreide dossier met merkmodellen over identiteit en positioneren waar ruim 20 modellen worden toegelicht.

  

Meer weten?

Wilt u met uw merk aan de slag of wilt u meer weten over het positioneringswiel? Neem dan contact op met CP.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

  • Wat we doen voor klanten?

    CP ondersteunt organisaties bij vragen over positionering, identiteit en merkarchitectuur. Lees er meer over bij onze diensten.

    Bekijk de diensten van CP over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Kennispagina’s

    Lees meer over de achtergronden van het positioneringsproces, identiteit en merken op de verschillende uitgebreide kennispagina’s.

    Leer meer op de kennispagina's over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken