lees meer over de case van het merkverhaal van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten

Een inspirerend
merkverhaal voor

een ziekenhuis

case : merkverhaal ziekenhuis Nij Smellinghe

Ziekenhuis Nij Smellinghe biedt zorg aan inwoners voornamelijk afkomstig zijn uit gemeenten in Zuidoost-Friesland. Nij Smellinghe is een ziekenhuis met ruim 300 bedden en uitgebreide poliklinische voorzieningen.

Vraagstuk

Het ziekenhuis heeft voor de komende jaren een ambitieuze strategie opgesteld. De veranderingen in het zorgveld vragen om een behoorlijke heroriëntatie van de organisatie op de eigen wijze van organiseren. Het formuleren van de strategie in een bijpassend bondig en inspirerend merkverhaal heeft het ziekenhuis met CP opgepakt. Door de vele veranderingen is er een behoefte om een helder verhaal voor de organisatie te hanteren dat richting en duiding geeft aan zowel interne als externe doelgroepen.

  

Communicatie over het traject van het merkverhaal voor het ziekenhuis

Samen met Reinder van Zandvoort hebben wij een inspirerend merkverhaal gemaakt voor ziekenhuis Nij Smellinghe. Strategische keuzes voor het ziekenhuis zijn samen met verschillende doelgroepen bepaald. De vertaling hiervan in een aansprekende en motiverende belofte is met de juiste analyse en vertaling goed gelukt. Buiten bestaande kaders denken, kijken wat werkt voor een organisatie, schakelen op verschillende niveaus is de kracht van Reinder.

  

Details

  • Opdrachtgever : Ziekenhuis Nij Smellinghe
    Organisatie : Ziekenhuis
    Type : Merkverhaal
    Website : www.nijsmellinghe.nl

  • Ziekenhuis merkverhaal logo case

Aanpak

In diverse korte sessies is snel toegewerkt naar concept merkverhaal waaraan daarna met diverse interne stakeholders is geschaafd. De praktijk laat zien dat het makkelijker is om vanuit herkenbare aspecten zoals (kern)waarden te werken die mensen al herkennen. Op deze manier is vanuit bestaande beelden een verfijning gezocht van woorden en beelden. Werkzaamheden in verband met het ontwikkelen van het merkverhaal. Na een analyse van beleidsplannen en bestaande communicatie zij medewerkers geïnterviewd om een goed beeld te krijgen van de organisatie. Aan de hand van verschillende werksessies is het verhaal steeds verder aangescherpt.

Resultaat

Aan de hand van enkele korte en toegespitste sessies is toegewerkt naar een handzaam merkverhaal. Door de keuze te maken voor een aansprekende vorm voor het verhaal is de invulling ervan gemakkelijker gegaan. Door de focus te leggen op de kracht van de mensen binnen het ziekenhuis en de belofte die gezamenlijk wordt gedaan, is verbinding gemaakt met de bestaande kernwaarden van de organisatie. Op deze wijze blijft het merk herkenbaar en vindt er toch een verduidelijking plaats. Het uiteindelijke merkverhaal leent zich goed voor communicatie binnen en buiten het ziekenhuis.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over het merkverhaal voor uw merk?

Bent u bezig met de corporate story van uw merk of organisatie? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)