lees meer over de case van het merkverhaal van ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten

Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal

Ziekenhuis Nij Smellinghe biedt zorg aan inwoners voornamelijk afkomstig zijn uit gemeenten in Zuidoost-Friesland. Nij Smellinghe is een ziekenhuis met 339 bedden en uitgebreide poliklinische voorzieningen.

  

Uitgangspunt

Het ziekenhuis heeft voor de komende jaren een ambitieuze strategie opgesteld. De veranderingen in het zorgveld vragen om een behoorlijke heroriƫntatie van de organisatie op de eigen wijze van organiseren. Het formuleren van de strategie in een bijpassend bondig en inspirerend merkverhaal heeft het ziekenhuis met CP opgepakt.

  

Communicatie over het traject van het merkverhaal voor het ziekenhuis

Samen met Reinder van Zandvoort hebben wij een inspirerend merkverhaal gemaakt voor ziekenhuis Nij Smellinghe. Strategische keuzes voor het ziekenhuis zijn samen met verschillende doelgroepen bepaald.

De vertaling hiervan in een aansprekende en motiverende belofte is met de juiste analyse en vertaling goed gelukt. Buiten bestaande kaders denken, kijken wat werkt voor een organisatie, schakelen op verschillende niveaus is de kracht van Reinder van Zandvoort.

  

Resultaat

Aan de hand van enkele korte en toegespitste sessies is toegewerkt naar een handzaam merkverhaal. Door de keuze te maken voor een aansprekende vorm voor het verhaal is de invulling ervan gemakkelijker gegaan. Door de focus te leggen op de kracht van de mensen binnen het ziekenhuis en de belofte die gezamenlijk wordt gedaan, is verbinding gemaakt met de bestaande kernwaarden van de organisatie. Op deze wijze blijft het merk herkenbaar en vindt er toch een verduidelijking plaats. Het uiteindelijke merkverhaal leent zich goed voor communicatie binnen en buiten het ziekenhuis.

  

Meer weten?

Lees dan het artikel over de verhalende kracht van de Why van Simon Sinek of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over een merkverhaal maken met de Why van je organisatie op deze pagina

lees meer over positioneren, identiteit en merkarchitectuur en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies