CP ondersteunt zorgmerk Promens Care met advies over de merkprominentie. Lees er meer over in deze case.
lees meer over de Promens Care merkprominentie case

Een uitdagend vraagstuk over

merkprominentie

case : merkprominentie & huisstijl Promens Care

Promens Care biedt ondersteuning aan kinderen en volwassenen met een beperking. Daarnaast is de organisatie er ook voor mensen die gebruik maken van de maatschappelijke opvang. Zo´n 2.000 medewerkers begeleiden ruim 3.000 cliënten in de provincies Groningen en Drenthe.

Vraagstuk

Promens Care heeft verscheidene bedrijfsonderdelen die allen gebruik maken van de corporate huisstijl. In dit gebruik van de huisstijl speelt de prominentie van het hoofdmerk een belangrijke rol. De organisatie had het vermoeden dat het gebruik van de huisstijl kon worden aangescherpt voor bepaalde onderdelen in de organisatie. De uitstraling van het merk, het belang voor stakeholders en de werkbaarheid waren hierbij de uitgangspunten. Om dit in kaart te brengen is de merkstrategie en het gebruik van de huisstijl onder de loep genomen.

  

Samen met CP heeft Promens Care nagedacht over de wijze waarop Promens Care om moet gaan met haar huisstijl. Wij hebben Reinder van Zandvoort benaderd met de vraag om met ons heldere richtlijnen op te stellen voor het gebruik van de huisstijl van Promens Care.

Naar aanleiding van zijn oriƫntatie op onze vraag heeft Reinder een helder en duidelijk adviesrapport opgesteld. Dit advies vormt de basis voor de wijze waarop wij in de toekomst onze huisstijl toepassen in onze uitingen richting de diverse doelgroepen. De samenwerking met Reinder hebben wij als professioneel en zeer plezierig ervaren.

  

Details

  • Opdrachtgever : Promens Care
    Organisatie : VG zorg, GGZ
    Type : Merkvraagstuk huisstijl & merkprominentie
    Website : www.promenscare.nl

  • Promenscare logo case merkprominentie

Aanpak

Om een goed beeld te krijgen van de huisstijlvraag is uitgebreide deskresearch gedaan, waarin de merkstrategie, gebruikte labels, communicatiemiddelen en het huidige huisstijlhandboek zijn meegenomen. Daarna is op basis van een inventarisatieronde van het gebruik van de huisstijl met locatiehoofden van de organisatie, een aantal knelpunten in de merkprominentie en huisstijl geĆÆndentificeerd. Uiteindelijk is dit vervat in een korte presentatie met daarin aandachtspunten voorzien van oplossingsrichtingen.

Resultaat

De merkstrategie en de visie van de organisatie gaven aanleiding om gesegmenteerder met het merk om te gaan. Lokale initiatieven kunnen met een meer eigen gezicht richting hun doelgroepen nog relevanter communiceren. De uitstraling en herkenbaarheid van het corporate merk blijft hierbij een duidelijke rol spelen. Op deze wijze is de huisstijl en het gebruik van merken nog meer afgestemd op de verschillende stakeholders.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over uw merkprominentie of het positioneren van uw merk?

Heeft u vragen over het positioneren van uw merk of uw merkbeleid? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)