lees meer over de case van het merkadvies voor woonzorgcentrum en behandelcentrum Het Zand

Het Zand : merkadvies

De zorgorganisatie Het Zand heeft diverse proposities in de regio Zwolle. Naast het woonzorgcentrum in plaatsen Wijhe, Nieuwleusen en Heino heeft Het Zand een Kennis en Behandelcentrum met diverse expertises. De organisatie kent een lange historie en is sterk verweven met de regio Zwolle.

  

Uitgangspunt

Met een duidelijk behoud van de sterk aanwezige identiteit wil de organisatie een sterker profiel naar buiten toe realiseren. De uitdaging daarbij is enerzijds de vertaalslag van organisatie identiteit naar de belevingswereld van klanten en stakeholders. Anderzijds is de dienstverlening van de organisatie breed van aard en moet dit begrijpelijk en herkenbaar een gezicht krijgen naar buiten toe zonder de samenbindende kracht van Het Zand daarbij uit het oog te verliezen.

Een analyse van de fundamenten van de identiteit waren het startpunt van de verkenning van Het Zand als organisatie. Op basis van diverse interviews met medewerkers is een beeld verkregen van hoe er van binnenuit gedacht en gekeken wordt naar de uitdagingen waar de organisatie mee te maken heeft. Specifieke aandacht daarbij is besteed aan op welke wijze de organisatie zich in een bij te benen tempo kan blijven ontwikkelen als merk.

  

Het Zand over het traject van de profilering en het merkadvies voor het woonzorgcentrum

Na een scherpe opdracht keurig binnen de tijd, hebben wij een prima analyse en helder richtinggevend advies ontvangen. Dat is wat Zorgspectrum Het Zand door de inzet van Reinder nu beschikbaar heeft. Zo bouwen wij voort aan een sterk merk met gebruikmaking van wat er is, maar met nog scherper oog voor de buitenwereld. Hartelijk dank!

  

Resultaat

De conclusie dat de organisatie haar verhaal op een meer pakkende wijze kon vertellen was snel getrokken. De urgentie om meer naar buiten toe te treden wordt door de organisatie duidelijk gevoeld. Met de organisatie is besproken op welke wijze hiervoor een groeipad kan worden uitgetekend. Aan de hand van praktische stappen en kaders is voor Het Zand een routing geschetst voor de merkontwikkeling. Deze routing realiseert enerzijds vorderingen en betrekt medewerkers op een praktische wijze bij dit proces.

  

Meer weten?

Lees dan verder op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren, merken identiteit en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies