lees meer over de case van het advies over het merkenbeleid voor dit zorgmerk

myTec : positionering

Onderwijsorganisatie Nova College ontwikkelt de innovatieve MyTec-opleidingen samen met toonaangevende bedrijven. Een unieke wijze van samenwerken die studenten opleidt tot vakmensen met brede en specialistische kennis van techniek in de werktuigbouwkunde, elektrotechniek en procestechniek.

  

Uitgangspunt

Het onderwijs van MyTec is sinds enkele jaren bezig aan een sterke groei en ontwikkelt zich steeds verder. Deze lijn kan het beste worden voortgezet wanneer er zowel door de docenten, studenten als deelnemende bedrijven gewerkt kan worden aan een gezamenlijke ambitie. Om de ambitie aan te scherpen en te herijken werkte CP mee aan een groostschalige bijeenkomst waar het merk MyTec en haar belofte nog steviger zijn neergezet.

  

myTec over het traject van de positionering van het mytec onderwijs merk

De samenwerking met Reinder van Zandvoort heb ik als professioneel en plezierig ervaren. Kernwoorden hierbij zijn helderheid, samenwerking, begrip en snelheid. Reinder is uitermate goed in staat om de vertaalslag te maken van de boodschap, en daardoor hoogwaardig kwaliteit te leveren.

  

Resultaat

Op een heldere en bondige wijze is de aangescherpte merkbelofte voor MyTec besproken met bedrijven en docenten van onderwijsinstelling ROC Nova College. Dit leidde tot een gedragen belofte met aansprekende bewijsvoering die alle betrokken partijen motiveert en inspireert. Door de handzamen uitwerking van het merk op 1 A4 is de positionering weer actueel en bruikbaar voor de organisatie en vormt het een leidraad voor de verdere ontwikkeling de komende jaren.

  

Meer weten?

Lees dan verder op de verschillende kennispagina's of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over positioneren en aanverwante onderwerpen op de kennispagina's

lees meer over positioneren, identiteit en merken en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies