Hoe geef je de positionering vorm van een vernieuwend onderwijsconcept? Lees meer over de aanpak en het resultaat in deze case van MyTec.
lees meer over de case van het advies over de positionering van MyTec onderwijs

Een duidelijke positionering voor een vernieuwend

onderwijsconcept

case : positionering MyTec onderwijs

Onderwijsorganisatie Nova College ontwikkelt de innovatieve MyTec-opleidingen samen met toonaangevende bedrijven. Een unieke wijze van samenwerken die studenten opleidt tot vakmensen met brede en specialistische kennis van techniek in de werktuigbouwkunde, elektrotechniek en procestechniek.

Vraagstuk

Het onderwijs van MyTec is sinds enkele jaren bezig aan een sterke groei en ontwikkelt zich steeds verder. Deze lijn kan het beste worden voortgezet wanneer er zowel door de docenten, studenten als deelnemende bedrijven gewerkt kan worden aan een gezamenlijke ambitie. Om de ambitie aan te scherpen en te herijken werkte CP om het merk MyTec en haar belofte nog steviger neer te zetten.

  

myTec over het traject van de positionering van het mytec onderwijs merk

De samenwerking met Reinder van Zandvoort heb ik als professioneel en plezierig ervaren. Kernwoorden hierbij zijn helderheid, samenwerking, begrip en snelheid. Reinder is uitermate goed in staat om de vertaalslag te maken van de boodschap, en daardoor hoogwaardig kwaliteit te leveren.

  

Details

  • Opdrachtgever : myTec / ROC Nova College
    Organisatie : Onderwijs
    Type : Positionering
    Website : www.novacollege.nl

  • Positionering onderwijs case logo

Aanpak

Het onderwijsconcept MyTec is uniek in Nederland. Een co-creatie tussen bedrijfsleven en onderwijs. Co-creatie die zover gaat dat ruim 20 toonaangevende technische bedrijven zoals Nuon/Vattenfall, Albemarle, HVC Groep en MSD zicg hebben verenigd in een stichting. Deze stichting is samen met ROC Nova College verantwoordelijk voor het opbouwen van het onderwijs. Met de verschillende stakeholders is een grootschalige bijeenkomst gehouden waarbij de merkbelofte en bewijsvoering is uitgewerkt. Zowel voor studenten, docenten en bedrijven. Een aanpak waardoor het merk niet alleen een stevig onderbouwde positionering heeft gecreƫerd, maar ook inzicht in de verbeteringen die het kan doorvoeren.

  

Aanpak van het traject van de positionering van het mytec onderwijs merk

  

Resultaat

Op een heldere en bondige wijze is de aangescherpte merkbelofte voor MyTec besproken met bedrijven en docenten van onderwijsinstelling ROC Nova College. Dit leidde tot een gedragen belofte met aansprekende bewijsvoering die alle betrokken partijen motiveert en inspireert. Door de handzame uitwerking van het merk op 1 A4 is de positionering weer actueel en bruikbaar voor de organisatie en vormt het een leidraad voor de verdere ontwikkeling de komende jaren.

  


Gerelateerd

  

Heeft u vragen over de positionering van uw merk?

Bent u bezig met de positionering van uw merk of organisatie? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)