wat is het positioneren van organisaties en corporate merken

Het positioneren van

organisatiemerken

diensten : Uw organisatie betekenisvol positioneren

Het goed positioneren van een organisatie kan om diverse redenen van belang zijn. Het uitdragen waar een organisatie voor staat zorgt voor een interne en externe focus. Het kunnen benoemen wat kenmerkend is voor een organisatie, waar de kracht ligt, welk onderscheidend vermogen een organisatie heeft. Dit zorgt voor herkenbaarheid en aantrekkelijkheid voor medewerkers, klanten en stakeholders en een voordeel ten opzichte van concurrenten.

De positionering en identiteit van een organisatie zijn sterk met elkaar verbonden. Aspecten als de visie, kernwaarden en cultuur spelen hierbij een belangrijke rol. Vanuit een goed zicht op de identiteit van een organisatie is het voor de positionering noodzakelijk om verbinding te zoeken met de behoeften van klantgroepen en stakeholders. Op deze manier krijgt een positionering relevantie en geloofwaardigheid.

Mensenwerk

Voor dienstverlenende organisaties is het interne aspect van de eigen medewerkers van cruciaal belang. Medewerkers dragen namelijk dagelijks de identiteit en positionering van de organisatie uit. Het definiëren van de identiteit en positionering kan dan ook niet zonder het betrekken van medewerkers bij dit proces.

Het welslagen van het vastleggen van de positionering van een organisatie is sterk afhankelijk van de inrichting van het proces. Zo zorgen het onderzoeken van percepties bij stakeholders en het toetsen van de waarden en strategie bij de medewerkers voor een voldoende fundament en een duidelijke interne borging. Daarom ondersteunt CP organisaties niet alleen bij het doorlopen van het proces om te komen tot een scherpe en ambitieuze positionering, maar ook bij het inrichten ervan.

  

Heeft u vragen over het positioneren van uw organisatie?

Heeft u vragen over het positioneren van uw organisatie of corporate merk? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.

Neem contact op als u aan de slag wilt met het positioneren van uw organisatie

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Hierin vindt u veel meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over over het positionen van organisaties, corporate merken, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over over het positionen van organisaties, corporate merken, identiteit en merken

  


Gerelateerd

Bekijk ook de gerelateerde cases en pagina's over identiteitsvorming en het positioneren van organisaties en corporate merken:

  • Artikel: Merken met een purpose?
  • Artikel: Meer doen met de Why van je organisatie?
  • Case: Identiteitsontwikkeling kliniek CTP Veldzicht
  • Case: Positionering Hogeschool Windesheim
  • Case: Positionering advocatenkantoor BarentsKrans
  • Case: Merkverhaal Ziekenhuis Nij Smellinghe
  • Case: Positionering Aedes vereniging van woningcorporaties
  •