lees meer over de case van het merkadvies voor woonzorgcentrum en behandelcentrum Het Zand

Merkadvies voor een authentieke

zorgorganisatie

case: merkadvies zorgorganisatie Het Zand

De zorgorganisatie Het Zand heeft diverse proposities in de regio Zwolle. Naast het woonzorgcentrum in plaatsen Wijhe, Nieuwleusen en Heino heeft Het Zand een Kennis en Behandelcentrum met diverse expertises. De organisatie kent een lange historie en is sterk verweven met de regio Zwolle.

Vraagstuk

Met een duidelijk behoud van de sterk aanwezige identiteit wil de organisatie een sterker profiel naar buiten toe realiseren. De uitdaging daarbij is enerzijds de vertaalslag van organisatie identiteit naar de belevingswereld van klanten en stakeholders. Anderzijds is de dienstverlening van de organisatie breed van aard en moet dit begrijpelijk en herkenbaar een gezicht krijgen naar buiten toe zonder de samenbindende kracht van Het Zand daarbij uit het oog te verliezen.

  

Het Zand over het traject van de profilering en het merkadvies voor het woonzorgcentrum

Na een scherpe opdracht keurig binnen de tijd, hebben wij een prima analyse en helder richtinggevend advies ontvangen. Dat is wat Zorgspectrum Het Zand door de inzet van Reinder nu beschikbaar heeft. Zo bouwen wij voort aan een sterk merk met gebruikmaking van wat er is, maar met nog scherper oog voor de buitenwereld. Hartelijk dank!

  

Details

  • Opdrachtgever : Zorgspectrum Het Zand
    Organisatie : Ouderenzorg & revalidatie
    Type : Merkadvies & profilering
    Website : www.hetzand.nl

  • Merkadvies woonzorgcentrum logo

Aanpak

Een analyse van de fundamenten van de identiteit waren het startpunt van de verkenning van Het Zand als organisatie. Op basis van diverse interviews met medewerkers op alle locaties is een beeld verkregen van hoe er van binnenuit gedacht en gekeken wordt naar de uitdagingen waar de organisatie mee te maken heeft. Specifieke aandacht daarbij is besteed aan op welke wijze de organisatie zich in een bij te benen tempo kan blijven ontwikkelen als merk. Ook de profilering van het eigen revalidatiecentrum en andere specialisaties kregen aandacht in het proces.

  

Merkadvies woonzorgcentrum locaties

  

Resultaat

De conclusie dat de organisatie haar verhaal op een meer pakkende wijze kon vertellen was snel getrokken. De urgentie om meer naar buiten toe te treden wordt door de organisatie duidelijk gevoeld. Met de organisatie is besproken op welke wijze hiervoor een groeipad kan worden uitgetekend. Aan de hand van praktische stappen en kaders is voor Het Zand een routing geschetst voor de merkontwikkeling. Deze routing realiseert enerzijds vorderingen en betrekt medewerkers op een praktische wijze bij dit proces.

  


Gerelateerd

  

Bent u op zoek naar merkadvies voor uw organisatie?

Heeft u vragen over het positioneren van uw merk of identiteit? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Vraag het boekje van CP aan over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Bekijk de mogelijkheden voor een workshop met uw merk over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

  • Wat we doen voor klanten?

    CP ondersteunt organisaties bij vragen over positionering, identiteit en merkarchitectuur. Lees er meer over bij onze diensten.

    Bekijk de diensten van CP over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken
  • Kennispagina‚Äôs

    Lees meer over de achtergronden van het positioneringsproces, identiteit en merken op de verschillende uitgebreide kennispagina’s.

    Leer meer op de kennispagina's over herpositionering, merkportfolio, identiteit en merken

  

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)