case : merkadvies zorgorganisatie Het Zand
De zorgorganisatie Het Zand heeft diverse proposities in de regio Zwolle. Naast het woonzorgcentrum in plaatsen Wijhe, Nieuwleusen en Heino heeft Het Zand een Kennis en Behandelcentrum met diverse expertises. De organisatie kent een lange historie en is sterk verweven met de regio Zwolle.
Vraagstuk
Met een duidelijk behoud van de sterk aanwezige identiteit wil de organisatie een sterker profiel naar buiten toe realiseren. De uitdaging daarbij is enerzijds de vertaalslag van organisatie identiteit naar de belevingswereld van klanten en stakeholders. Anderzijds is de dienstverlening van de organisatie breed van aard en moet dit begrijpelijk en herkenbaar een gezicht krijgen naar buiten toe zonder de samenbindende kracht van Het Zand daarbij uit het oog te verliezen.
Na een scherpe opdracht keurig binnen de tijd, hebben wij een prima analyse en helder richtinggevend advies ontvangen. Dat is wat Zorgspectrum Het Zand door de inzet van Reinder nu beschikbaar heeft. Zo bouwen wij voort aan een sterk merk met gebruikmaking van wat er is, maar met nog scherper oog voor de buitenwereld. Hartelijk dank!
Details
-
Opdrachtgever : Zorgspectrum Het Zand
Organisatie : Ouderenzorg & revalidatie
Type : Merkadvies & profilering
Website : www.hetzand.nl
Aanpak
Een analyse van de fundamenten van de identiteit waren het startpunt van de verkenning van Het Zand als organisatie. Op basis van diverse interviews met medewerkers op alle locaties is een beeld verkregen van hoe er van binnenuit gedacht en gekeken wordt naar de uitdagingen waar de organisatie mee te maken heeft. Specifieke aandacht daarbij is besteed aan op welke wijze de organisatie zich in een bij te benen tempo kan blijven ontwikkelen als merk. Ook de profilering van het eigen revalidatiecentrum en andere specialisaties kregen aandacht in het proces.
Resultaat
De conclusie dat de organisatie haar verhaal op een meer pakkende wijze kon vertellen was snel getrokken. De urgentie om meer naar buiten toe te treden wordt door de organisatie duidelijk gevoeld. Met de organisatie is besproken op welke wijze hiervoor een groeipad kan worden uitgetekend. Aan de hand van praktische stappen en kaders is voor Het Zand een routing geschetst voor de merkontwikkeling. Deze routing realiseert enerzijds vorderingen en betrekt medewerkers op een praktische wijze bij dit proces.
Gerelateerd
- Diensten: Het positioneren van organisaties & corporate merken
- Artikel: Echte of authentieke zorgmerken?
- Artikel: Een krachtige merkbelofte formuleren
- Case: Herpositionering TBS-kliniek Veldzicht
- Case: Identiteitsontwikkeling Centrum Transculturele Psychiatrie
- Case: Merkverhaal voor ziekenhuis Nij Smellinghe
Bent u op zoek naar merkadvies voor uw organisatie?
Heeft u vragen over het positioneren van uw merk of identiteit? Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Neem dan gerust contact op met CP en we helpen u graag verder.
033 - 21 10 075
Stuur een e-mail
-
Boekje over positioneren
Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.
-
Verder met uw merk in een middag?
Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.
Meer klantcases
Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:
ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)