Over het bureau CP Positioneringsadvies

Samen werken aan

betekenis

Over CP Positioneringsadvies

Reinder van Zandvoort CP Positioneringsadvies

CP is een bureau gespecialiseerd in identiteit- en positioneringsvraagstukken. We werken voor uiteenlopende merken. Van maatschappelijke merken en zakelijke dienstverlening tot MKB en publieksmerken. CP is opgericht door Reinder van Zandvoort, sinds 2002 strateeg met als specialisatie identiteit, merk en positionering. CP is een netwerkbureau dat afhankelijk van het vraagstuk kan opschalen.

Visie: samen werken zorgt voor de beste oplossing

Er bestaan vele invalshoeken en opvattingen over hoe je de identiteit en positionering van merken het beste kan aanpakken. Als adviseur hebben we niet een standaard bureau-aanpak. Geen vast model of overtuiging dat een bepaald model het beste is. De reden daarvoor is heel simpel: een merk moet werken en leven voor de mensen die het iedere dag uitdragen. Daarom gaan we altijd met opdrachtgevers in gesprek over de best passende aanpak en over welk idioom mensen in hun organisatie raakt. Of dit nu de Why is, een merkessentie, de purpose, de belofte of het gewaagd doel.

Het ontdekken van de identiteit van een merk of het vastleggen van een scherpe positionering is daarom ook een gezamenlijk proces. Met opdrachtgevers samenwerken en samen keuzes maken is een belangrijk onderdeel van onze visie. Lees meer over wat we voor merken doen. Samenwerking geven we ook vorm in trajecten waarbij we samenwerken met reclame- en communicatiebureau's van onze opdrachtgevers.

Delen van kennis

Onderdeel van onze visie is het actief delen van kennis. Zo stellen we gratis een boekje over positioneren beschikbaar aan geĆÆnteresseerden. Ook zijn op deze website uitgebreide artikelen over merken en identiteit te lezen en staan ruim 20 praktische modellen toegelicht om zelf mee aan de slag te gaan. Klanten en relaties ontvangen daarnaast iedere twee maanden een nieuwsbrief met achtergronden en inzichten over merken.

Onderzoek

Met regelmaat voeren we eigen onderzoeken uit naar de identiteit en positionering van merken in bepaalde branches. Daarnaast is CP begunstiger van SWOCC. Deze stichting richt zich op wetenschappelijk onderzoek naar commerciƫle communicatie. Dit ter bevordering van kennis over merken en communicatie.

  

Heeft u vragen over uw identiteit, merk of positionering?

Wilt u eens sparren over uw vraagstuk? Heeft u vragen over de positionering van uw merk of identiteit? Neem dan gerust contact op en we helpen u graag verder.

020 - 84 55 327
Stuur een e-mail

  

  • Boekje over positioneren

    Vraag het boekje over positioneren aan. Hierin vindt u veel meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.

    Meer weten over het positioneren van uw merk of organisatie? Uw identiteit of merkarchitectuur? Vraag dan hier het boekje aan
  • Verder met uw merk in een middag?

    Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.

    Wil u verder met uw merk in een middag? Vraag dan hier de brochure over workshops over positioneren en merken aan

  

  • Klantcases

    Bekijk hier klantcases van uitgevoerde projecten. Lees meer over de aanpak en hoe klanten de samenwerking ervaren.

    Blijf op de hoogte over het positioneren van uw merk of organisatie en schrijf u hier in voor de nieuwsbrief van CP
  • Diensten van CP

    CP is gespecialiseerd in vraagstukken over positioneren, merken en identiteit. Bekijk hier wat we doen voor klanten.

    Meer weten over positioneren, merken of identiteit? Lees dan hier verder op de uitgebreide kennispagina's