lees meer over de case workshop positioneren voor NPN

branchevereniging NPN : workshop positioneren

De organisatie NPN is de branchevereniging voor gezondheidsproducten in Nederland. Aangesloten leden zijn bedrijven die actief zijn in de productie en vermarkting van voedingssupplementen en natuurproducten. Bedrijven dus door de hele keten van grondstofleverancier tot aan distributeur. In 1983 is de organisatie opgericht en stelt zich ten doel dat consumenten kunnen beschikken over een verantwoord aanbod van veilige en werkzame voedingssupplementen, voorzien van adequate informatie.

  

Uitgangspunt

De deelnemers van de workshop moeten in korte tijd kennis over merken en positioneren aanscherpen. Daarnaast is het doel om tijdens de workshop zelf direct aan de slag te gaan met het eigen merk. De workshop geeft de deelnemers daarom eerst een praktisch inzicht wat positioneren is, welke achtergronden dit proces kent en hoe het geplaatst kan worden in de strategische activiteiten van een merk en organisatie. Omdat sommige deelnemers in de bedrijfspraktijk met elkaar concurreren is de workshop zo ingericht dat dit gegeven geen rol speelt bij de interactie.

  

deelnemers aan de workshop positioneren voor NPN

Voor de Young Food Supplement Professionals van NPN verzorgde Reinder van Zandvoort een workshop over "Positionering van Bedrijf & Merk". Het was een goed bezochte en zeer geslaagde middag. De deelnemers, werkzaam bij verschillende voedingssupplementen bedrijven, kregen uitleg over bedrijfsidentiteit, merken, verwachtingen en concurrenten.

voorbeelden bij de workshop positioneren voor NPN

Bekende merkvoorbeelden spraken tot de verbeelding en illustreerden goed welke associaties een logo, website of commercial oproept. Ook gingen we zelf aan de slag met onze eigen bedrijfs- of merkidentiteit en maakten een begin aan onze merkbelofte.

  

Resultaat

Het begrip positioneren en merkontwikkeling wordt tastbaar en praktisch gemaakt door het effect en de reikwijdte van het begrip te laten zien. Voorbeelden van Nederlandse merken zorgen voor herkenbaarheid bij de deelnemers. De stappen in het positioneringsproces komen aan bod en ook de valkuilen en praktische tips.

Verder gaan de deelnemers in de workshop ook zelf aan de slag met hun eigen merk in een praktische werkvorm. Hierbij kijken ze hoe helder de positionering van hun eigen merk eigenlijk is. Verder analyseren ze waar de positionering op gebaseerd is. Door persoonlijke feedback op het eigen merk ontstaat een constructieve discussie. Het resultaat voor de deelnemers is een concrete blik op het eigen merk en het opdoen van ideeën voor de aanscherping van de eigen positionering.

  

Meer weten?

Lees dan meer over de workshops over merken en positioneren of vraag kosteloos de uitgave van CP over positioneren aan.

lees meer over de workshop over identiteit, positioneren en merken

lees meer over positioneren, identiteit en merkarchitectuur en vraag het boekje aan

Meer klantcases

Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:

Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)
B'rooche : herpositionering (retail)
pdb|design : positionering & merkportfolio (bouw)
Boxaround : herpositionering (self storage)
WAG : positionering (ICT)
Multimove : herpositionering (internet)


CP Positioneringsadvies