case : presentatie positioneren DCP
Het netwerk van marketing- en communicatieadviseurs de CommunicatiePrikkel wilde op een speelse manier de leden in het netwerk meer informatie bieden over merken en positioneren. Aan de hand van een op maat gemaakte presentatie is dit door CP ingevuld.
Vraagstuk
De presentatie moest op korte termijn worden ingevuld. Uiteraard moesten daarbij ook de vragen van leden uit het netwerk worden beantwoord. De leden van het netwerk komen uit zeer verschillende organisaties met eigen vragen en uitdagingen. Om in de korte tijd optimaal informatie te delen over merken en positioneren en daarnaast in te gaan op ieders eigen vraag, is er bij de opzet van de presentatie gekozen voor een innovatieve opzet.
Voor onze netwerkbijeenkomst van marketing- en communicatieadviseurs ‘De CommunicatiePrikkel’, maakte Reinder van Zandvoort een videopresentatie over positioneren en profileren. De presentatie van bijna een uur was zeer leerzaam, boeiend en leuk om naar te kijken. De netwerkleden waren aangenaam verrast door deze vorm van presenteren en waren van begin tot einde geboeid.
De materie werd heel laagdrempelig en voorzien van leuke voorbeelden toegelicht. Aan de hand van vragen hadden we daarna genoeg gesprekstof om informatie, kennis en ideeën met elkaar uit te wisselen. Als extra service maakte Reinder een speciale website waar we, naast de presentatie, ook ander interessant materiaal konden terugvinden. Handig om alles nog eens rustig terug te kijken. Voor ons was het een zeer geslaagde bijeenkomst waar we, met dank aan Reinder, veel van hebben opgestoken.
Details
-
Opdrachtgever : DCP netwerk
Organisatie : Netwerk
Type : Workshop positioneren -
Aanpak
Aan deelnemers werd van te voren een korte vragenlijst toegezonden met daarin o.m. de vraag way hen op dit moment het meest bezig hield m.b.t. hun merk. Op basis daarvan is een presentatie opgemaakt die bredere informatie over merken en positioneren koppelde aan de situaties van deelnemers. Zo werd het direct herkenbaar en toegepast tegelijk. Door te werken met video toelichtingen kon de presentatie op verschillende plekken tegelijk worden gegeven.
Resultaat
De presentatie bevatte een heldere uitleg over hoe je als merk aan je positioneren en profilering kunt werken. Door de nadruk te leggen op de verschillende voor- en nadelen van diverse methodes, konden de verschillende deelnemers eenvoudiger een keuze maken voor hun eigen merk. Op deze manier is het gedachtegoed achter positioneren direct praktisch toepasbaar gemaakt. Het in de presentatie beantwoorden van de door leden van het netwerk geopperde uitdagingen, was het ook voor iedereen goed herkenbaar.
Gerelateerd
- Diensten: Workshops: verder met uw merk in een middag
- Artikel: Aan de slag met je merk: kies de juiste aanpak!
- Case: Herpositionering samenwerkingsverband AgriFood Capital
- Case: Workshops positioneren Freia labels
- Case: Presentatie positioneren ZorgPlein Noord
Heeft u vragen over positioneren of interesse in een workshop?
Bent u bezig met het onderwerp positioneren of overweegt u een workshop of presentatie over merken of positioneren? Neem dan gerust contact op en we helpen u graag verder.
033 - 21 10 075
Stuur een e-mail
-
Boekje over positioneren
Vraag het boekje over positioneren aan. Met meer informatie en handvaten om uw eigen positionering onder de loep te nemen.
-
Verder met uw merk in een middag?
Bekijk de mogelijkheden voor een inspirerende workshop met uw merk. Vraag hier direct de brochure aan.
Meer klantcases
Meer klantcases bekijken? Klik op een case hieronder:
ROC Drenthe College : positionering (onderwijs)
Ekelmans & Meijer : positionering (zakelijke dienstverlening)
ROC Zadkine : positionering (onderwijs)
AgriFood Capital : herpositionering (netwerk / overheid)
Hogeschool Windesheim : positionering (onderwijs)
BrabantZorg : positionering afdeling communicatie (zorg)
OSG Piter Jelles : strategisch perspectief (onderwijs)
BarentsKrans advocaten : positionering (zakelijke dienstverlening)
Ziekenhuis Nij Smellinghe : merkverhaal (zorg)
RPS : merkidentiteit (bouw/advies)
Nationaal Archief : merkenbeleid (overheid)
CTP Veldzicht : identiteitsontwikkeling (overheid/zorg)
ROC Nova College : positionering (onderwijs)
Cosis : merkenbeleid (zorg)
Aedes : positionering (belangenorganisatie)
Het Zand : merkadvies & profilering (zorg)
Ymere : positionering VvE-beheer (wonen)
ZuidOostZorg : merkportfolio (zorg)
Veldzicht : herpositionering (zorg/justitie)
Cosis label/afdeling : positionering (zorg)
Netwerk DCP : presentatie positioneren (netwerkorganisatie)
Branchevereniging NPN : workshop positioneren (belangenbehartiging)
Capra Advocaten : merkidentiteit (zakelijke dienstverlening)
Promens Care : merkprominentie (zorg)
Freia : positioneringsworkshops (HRD)
BrabantWonen & BrabantZorg : merkarchitectuur (wonen & zorg)
Zorggroep Meander : herpositionering & merkarchitectuur (zorg)
Maan Group : herpositionering & merkarchitectuur (industrie)
Espria : merkportfolio & merkarchitectuur (zorg, wonen & welzijn)
ZorgpleinNoord : workshop positioneren (netwerk)